Yenidoğan Anne&Bebek İhtiyaç Listesi


Çook uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Son bir kaç aydır hamile arkadaşlarıma sürekli ihtiyaç listesi maillediğimi farkettiğimden bunu bloga da eklemem gerektiğini düşündüm. En azından tek tıkla isteyen herkesin ulaşabileceği bir liste olmuş olur. Ben burada aslında hem kullandığım hem de  evet bu da olabilir ama ben kullanmadım şeklinde bir liste vereceğim. Özellikle reklam içerikli bir post olmadığını tamamen deneyime de dayalı bir post olduğunu hatırlatmak isterim. Bu yazıyı Can 2-3 aylıkken yazmış olsaydım belki arada kaçırdıklarım da olabilirdi ama şu an 27 aylık olduğu için kendi listemin de üzerinden geçerek buraya daha net bir liste (ne kadar çok liste dedim) bırakmış olacağım. Yakın tarihte doğuracak olanlar belki çantalarını hazırlamışlardır ama son bir gözden geçirme fırsatı olur onlar için. Ve yeni anne adayları için ise umarım faydalı bir yazı olur. Sevgilerimle ♥

Beslenme & Sağlık & Bakım:

*  Süt Sağma Makinası (ben Avent kullandım) buraya bir not düşmem gerekiyor. Can'ın doğumdan 3 gün sonra 5 günlük bir yoğun bakım tecrübesi olduğu için geri geldiğinde emzirme konusunda sıkıntı yaşadım. Ne kadar sağma makinası olarak Avent kullanış olsam da biberon olarak Medela yenidoğan olanı kullandım. 2-3 adet alın. Korkmayın sonra emmeye alışıyor :D 
*  Süt saklama poşeti veya kabı
*  Emmede zorluk yaşama ihtimaline karşı meme ucu çıkartıcı ve silikon uç
*  Göğüs ucu kremi (Lansinoh)
*  Göğüs pedi (Lansinoh)
*  Gögüs koruyucu kalkan (Lansinoh)
*  Emzirme yastığı (İhtiyaç duyarsanız - ben almadım)
*  Biberon ısıtıcı (ben kullanmadım)
*  Sterilizatör (Milkway) / dip not: ısıtıcı ile steril işlemini bir arada yapanlar da var. ben buzluğa atmadığımdan gerek duymadım ısıtıcıya.
*  Alt değiştirme bezi 
*  Bebek çamaşır deterjanı
*  Yenidoğan Islak Mendil + Popo silmek için pamuk (Uniwipes ve Babyme)
*  Pişik kremi (sudokrem / bepanthol / desitin / tercihim Sudokrem oldu. Çok ağır durumda yılların Hametanı :))
*  Emzik / 2-3 adet 
*  Oda termoımetresi (HTC-1)
*  Ateş ölçer / ben temassız olanlara neden bilmem güvenemedim hala Braun kullanıyorum.
*  Burun aspiratörü 
*  Tırmak makası + Tarak ve saç fırçası
*  Şapkalı havlu / 2-3 adet (not: banyodan ilk çıktığında bildiğimiz klasik beyaz tülbente sarıp ilk suyunu hep öyle aldım havlu içine serip)
*  Bebek Şampuanı ve losyonu (Mustela) hatta daha sonra Mustela'nın bu köpük şampuanına geçtim. 
*  Bebek süngeri
*  Müslin bez / Omuz bezi / Ağız bezi (Ebebekte olduğu gibi bir çok farklı markalarda da bulmak mümkün. Çok da abartmamak gerek markayı bence. Ben ne var ne yok ebebekten aldım :))
*  Banyo için küvet / 2-3 aydan sonra küveti atıp direk şişme havuza koydum oturmaya başlayınca da eğlence başladı ): Ben küvete o üstten asılan küvet filesi almadım. başının altına destek koyup kulaklarını koruyup suya yatırdım. 
*  Oturmaya başladıktan sonra banyo için mat ve oturak (Ebebek)
*  Bez için Çöp kutusu almadım ayrıca ama bunu alabilirsiniz. 
*  Bez stoklamadım. Sonuçta artık her yer market :)

Mobilya ve Taşıma Araçları:

*  Bebek telsizi. İlk olarak Aventin normal telsizini aldık ancak sonradan kameraya geçme kararı alıp direk IP kamera aldık. Kırıldığı için markasını hatırlamıyorum bir çok model var. Hepsi iş görür.
*  Reflü yatağı. (Bu tamamen doğumdan sonra karar verilecek bir mevzu. Umarım kimse karşılaşmaz. Ben almadım ancak arkadaşlarım Babyjem ve Mycey markasını kullanmışlardı.) 
*  Bebek arabası (Saraçhaneden aldım. Casual Cadillac. Hala kullanıyorum.)
*  Beşik / Yatak ( Yenidoğan döneminde arkadaşımın bebeğinin yatağını kullanmıştım. Her yere taşıması kolay bir modeldi. Buna benziyor. Odaya ise Mothercare'dan 70x140 bir yatak aldım. Özellikle o boyut aradım daha uzun süre kullanması için)  
*  İç yatak / Bu konuda gerçekten iki kere de aldığım Wellmatt markayı gözüm kapalı öneririm. İç malzeme olarak çeşit çok. Ben iki ölçüde de bu ve bunu satın aldım. 
*  Yatak için alez
*  Beşik oyuncağı (Fisherprice)
*  Buraya almadığım daha doğrusu sonradan farkettiğim bir ürünü koymak istiyorum. Özellikle yaza doğru doğum yapacakların hayatını kolaylaştırır. Hele ki tatillerde. Biri sırt çantası olabilen taşınabilir yatak. Diğeri de yine aynı havada Imaginariumda gördüğüm, dönem dönem stoklara giren kendinden cibinliği olan bir model. Aklınızın bir köşesinde dursun.
*  Birde bu oyun matına çocuk 2 aylık olmadan koydum. Çok uzun süre oynadı. Hatta hala dolaptan çıkarıp direksiyon kısmını oynadığı olur. 
*  Odasında sadece bu gardrobu aldım. Odanın durumuna göre şifonyer vs sizin tercihiniz. Ben çok fazla mobilyayla doldurmadım oyun alanı daralmasın diye.
*  Kundak ve kangru / ikisini de kullanmadım :) ama kangru sanırım alsam iyi olurmuş. özellikle bel desteği iyi olan modellere bakın.

Bebek Giysisi:

*  Hastane çıkış seti
*  Patikli/Patiksiz tulum / 3-4 tane
*  Çıtçıtlı body / 10 adet
*  Patik/eldiven/şapka
*  Patikli/patiksiz alt
*  Pamuk örtü 
*  Yatak için terletmeyen yatak örtüsü
*  Battaniye (Bunlar asla ağır olmamalı. Hafif ama sıcak tutan malzemelere önem vermek gerekir)
*  Ağız mendili
*  Tek parça çıtçıtlı pıjamalar
*  Kış ayı için kuş tüyü astronot tulum. 
*  Sarı tülbent / evet sarılık muhabbeti olunca akla gelen ilk şey bu sarı tülbent. İlk zamanlar sokağa pusetle çıkartırken sarı tülbent örttüm.

Anneye Özel: 

*  Emzirme sütyeni
*  Emzirme için bluz içine giyilebilen emzirme atleti
*  Hastane pijaması/gecelipi. Önden düğmeli olması kolaylık sağlar.
*  Yanıbaşında demirbaş olacak bir su şişesi
*  Hijyenik ped
*  Rezene çayı / gaz için
*  Kimyon / gaz yapan yiyeceklere dökerseniz o yemeğin gazını alır
*  Lactamil çay ve sütler
*  Korse
*  Ve dipnıt: Eğer bir kuaför makyöz anlaşmanız yoksa makyaj çantanız ve saç şekillendiricilerinizi hastane çantanıza eklemeyü unutmayın :)

CONVERSATION

0 comments:

Yorum Gönder

Instagram