Nasıl Bir Hamilelik Dönemi Geçirdim?


Herkese merhaba!

Uzun zamandır yazmayı planladığım hamilelik süreci yaşadıklarımı sonunda sizlerle paylaşabiliyorum. 9 ay hamilelik ve Can'ın 3 gün sonra 9 aylık olmasıyla beraber uzun bir zaman geçmiş olsa da fazla uzatmadan konuyu toparlamaya çalışacağım :)
İlk hamile kaldığımı öğrendiğimin akabinde ilk 1 hafta çılgınlar gibi hastane doktor aramakla geçti. En sonunda özel hastane kavramını fazla abartmadan ve tamamen doktor odaklı karar verdiğimden dolayı Türkiye Hastanesi'nde Figen Ezen İşler'i seçtim. Doktor konusunda o kadar doğru bir karar yapmışım ki bana kim doktor sorsa gözüm kapalı öneriyorum. 


İlk 3 ikinci 3 son 3 diye ayırım yapıp testler vs. tüm gebelik hakkında geniş detay vermektense şöyle özetleyebilirim. Kilo almaya müsait bir yapım olduğu için hamile kaldığımı öğrendiğim andan itibaren 9 ay inanılmaz sağlıklı beslendim. Bunda doktorumun da payı çok büyük çünkü etrafımda duyduğum bir çok doktora göre benim beslenmem ve kilo alımımla da inanılmaz ilgilendi. Normal doğum taraftarı olması da bir o kadar önemliydi benim için. Sonuç itibari ile un-tuz-şeker yani klasik 3 beyazı terk ettim. Ne yedin diye soracak olursanız her sabah yumurta+peynir+salatalık+domates+zeytin içeren kahvaltımı mutlaka yaptım. Sebze, et, tavuk, baklagil tükettim. Denizden babam çıksa yiyecek olan ben balıktan tiksindiğim için balık hapı yağı almak durumunda kaldım. Siz de bu durumu doktorunuza mutlaka danışın. Ceviz çok sevmeme rağmen yemekte zoransam da bir şekilde tüketmeye özen gösterdim. Masamda ceviz, badem, kuru kayısı ve kuru üzüm bulundurdum. Çok tatlı krizinde onları tükettim. Yediklerimi bir kenara bırakırsak ne yemedim. Çikolata hastası ben ağzıma sürmedim. Hamur işi, meyve suyu, gazlı içecek, paket yiyeceklerin hiç birini tüketmedim. Makarna ve pirinç pilavını bıraktım, bulgur pilavını da abartmadan yedim. Yoğurdumu ve sütümü eksik etmedim. Açıkçası tam anlamıyla Karatay usulü beslendim :D 



Yaptırdığım testlere gelecek olursak, rutin kontroller dışında 2'li tarama testini yaptırdım. Bu test iyi sonuç verince 3'lü taramayı yapıp kafa karıştırmaya gerek duymadık ve akabinde renkli 4'lü taramayı yaptırdık ve sana benziyor bana benziyor eğlencesi başlamış oldu :D  Bir diğer tartışma konusu olan şeker yüklemesini ise ben yaptırmadım. Yukarı da da bahsettiğim gibi biraz Karatay'cı tarafım olduğundan ve konu ile ilgili neredeyse tüm dünyadaki gelişmeleri okumaya çalıştığımdan böyle bir karar aldım. Ailemde şeker hastalığı olmaması ve benim de normalde yüksek olmayan şekerimle beraber hamilelik sürecinde de tatlı tüketmemem zaten yeterince sağlıklı olmamı sağladı ve bana göre de bu yükleme sağlıksız geldi. Siz tabii ki yine de doktorunuzla görüşüp karar verin. 



Ve en önemlisi arkadaşlar spor! Sabah akşam 40 dakika yürüdüm. Pilates hocası olan arkadaşlarımla konuştuğumda daha önce pilates yapmıyorsam bu dönemde yapmamın doğumdan ziyade doğum sonrası toparlama konusunda daha çok işime yarayacağını söylediklerinden hepsi bana bol bol yürümemi tavsiye etti. Ve sonuç mu? Sadece 7 kilo aldım. Evet doğru beslenip sporumu eksik etmedim ve bu süreci inanılmaz sağlıklı geçirmiş oldum. Normal doğum yaptım ve Can 3302 gr dünyaya geldi. Hamilelik demek ye kürküm ye demek değil. Hele ki aman bir daha böyle bir fırsat elime geçmez ne bulduysam yiyeyim dönemi hiç değil. Siz sağlıklı olursanız bebeğiniz de sağlıklı olur bunu unutmayın.

İş arkadaşlarımdan veda pastası. Bu kaçamağı da yaptım evet :)

İşte böyle. Hamilelik sürecimi ufak da olsa özetlemeye çalıştım. Eminim unuttuğum bir çok şey vardır. Sizin yine de aklınıza takılan veya sormak istediğiniz bir şey varsa yorum olarak bırakın. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Sevgiler ♥

CONVERSATION

0 comments:

Yorum Gönder

Instagram